Інтегрований урок Зимові турботи 1 клас
( Літературне читання,
народознавство, ознайомлення з
навколишнім середовищем, художня праця )
МЕТА: Розвивати знання дітей про зимові
явища, про походження назв місяців;вчити дітей виразно читати вірші, тексти;правильно
ставити логічний наголос;збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мову,
логічне мислення;вміння правильно аналізувати прочитане, характеризувати
героїв; виховувати любов до рідної природи, бережне ставлення до неї; розвивати
інтерес до усної народної творчості.
ХІД УРОКУ
1.
Організаційний момент
1 учень:
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
2 учень: Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно, гарно
І виконувати те,
Про що мова зараз йде.
2) Психологічна готовність:
- Я готов
до уроку
- Я буду
дуже уважним на уроці
- Я не буду
відлікатися
- Я не буду
заважати сусіду
- Я
запам’ятаю все раз і назавжди
-
Посміхніться один одному
2. Оголошення теми і мети уроку
І з посмішкою ми підемо на незвичайний урок. На
ньому ми будемо читати, відгадувати загадки,
зробимо красиву ялинку . Чи цікавий буде урок? Це залежить саме від
вашої активності, уважності, творчості.
3 учень: Ми будемо працювати під
девізом:
« Щоб
робота в нас кипіла працювати будемо :
Швидко ! Дружно ! Вміло
!»
3. Актуалізація опорних знань
БЕСІДА :
- Назвіть, будь-ласка, які ви знаєте пори року ?
- А яка зараз пора року ?
- Що
відбувається взимку з природою, погодою, які ознаки зими ви знаєте ?
- Як
називається місяць який зараз йде ?
- Чому він має таку назву ?
- А другий місяць зими яку має назву і чому ?
- Останній місяць зими який ?
- Зиму чекають,
як дорослі, так і малі діти, вона має багато назв : чаклунка , красуня ,
казкарка , королева , царівна , білосніжка.
- А які свята відзначають у грудні ? (відповіді
дітей )
РОЗВИТОК
ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ (загубилась
рифма )
Ма-ма-ма –
надворі вже ....( зима )
Іг- іг- іг
– скрізь летить пухнастий.....( сніг )
Ні- ні- ні
– візерунки на .....( вікні )
Оз- оз- оз
– тріщить лютий ....(мороз )
На- на- на
– стоїть ялинка ....(запашна )
Ік- ік- ік
– незабаром свято ... (Новий рік )
РОБОТА З ДЕФОРМОВАНИМ ТЕКСТОМ
Робота ведеться дошка // відповіді учнів (розбір
слів на склади )
З бане
тілела наніж , краваси , мов казір , жинсніка .(З неба летіла ніжна , красива ,
мов зірка , сніжинка .)
4
Сприймання та усвідомлення матеріалу
Робота з текстом
У вас лежать на парті аркуші паперу на якому
надруковано дуже красивий текст про
зиму.
Читання тексту дітьми.
Обговорення тексту :
-про яку пору року розповідається у цьому тексті ?
-зачитайте назву , який заголовок можна дібрати до
тексту ще ?
-що зробив мороз на вікнах ? Зачитайте .
-про яку красуню ведеться мова ?
-який подарунок зробив батько своїм дітям ?
-до якого свята будуть готуватись ?
-а що зробив Дмитрик ?
-як ви розумієте останнє речення : Зима морозна
,але весела !
Читання віршів
А скільки поетів присвятили зимі
свої вірші , пісні саме красуні зимі . Діти теж приготували вірші про зиму.
Вірш Л. Глібова « Зимня пісенька»
а) Зимонька –
снігуронька ,
наша
білогруденко ,
не верти хвостом
,
а труси
тихесенько ,
рівненько ,
гладесенько
срібненьким сніжком.
б) Ми повибігаємо ,
снігу накатаємо
купу за садком
,
бабу
здоровенную,
уночі
страшенную,
зліпимо гуртом.
в) Зробили очі чорнії ,
рот і ніс
червонії , -
буде , як мара.
День і ніч
стоятиме ,
вовка
проганятиме
від свого
двора...
г) Гляне ясне
сонечко
в весняне
віконечко ,
бабу припече ;
де й мороз той
дінеться ,
геть від баби
кинеться ,
з ляку утече !
- що зліпили діти ?
- скажіть , якого ви уявили
сніговика ?
- а ми зможемо зробити його ?
-
з скількох деталей робиться сніговик ?
Вірш
В.Басюк « Зима»
а) Білий сніг , білий сніг
Заміта стежинки ,
На мережево доріг
Падають сніжинки.
Завіруха – заметіль
І мороз тріскучий
Снігову метуть крутіль
На високій кручі.
б) Вітерець – жартівник
Віхолу здіймає ,
А мороз – чарівник
Сріблом виграває.
Позаносив білий сніг
У лісах ялинки.
У казковім наче сні
Все навколо взимку.
Робота з загадками
1.В нас узимку білим цвітом
Сад зацвів неначе літом .(іней )
2. Без сокири і дрючків
Ставить міст через річки .
(мороз)
3. Зірка ніжна сніжно-біла
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди ,
Стала краплею води.( сніжинка )
4. Сніг на полях ,
Лід на річках ,
Хуга гуляє.
Коли це буває ? (взимку )
5. У святковому залі
Стоїть , як картинка ,
Весела , зелена ,
Красуня .....(ялинка )
5 Практична робота
А зараз ми з вами будемо робити
ялиноньку. У вас на парті зелений картон , серветка , простий олівець , клей ,
шаблон ялиноньки і різнокольорове конфетті (ялинкові прикраси).
Повторення правил поведінки під час роботи з художньої
праці:
-
як передаємо ножиці ;
-
як правильно різати ;
-
організація робочого
місця.
Виготовлення :
-
З якої сторони обводимо?
-
Обводимо економічно.
-
Вирізаємо рівно по лініям
-
Прикрашаємо ялинку кульками різних кольорів.
Виставка робіт за рядами
6 Підсумки уроку
- вам сподобався урок ?
- чого навчилися , дізналися ?
- якою відзнакою оцінюєте свою
роботу на уроці?
Додаток
Настала зима . Мороз прикрасив
візерунками вікна . Замурував у лід ріки , озера , ставки.
Коло нашої домівки зелена красуня . Ми її
прикрасимо ялинковими прикрасами . Незабаром велике свято – Новий рік !
Тато залив коло дому ковзанку .
Ми , стали на ковзани – і на ковзанку !
А Дмитрик посадив малу Зіну на
сані і везе.
Повезло Зіні !
Зима морозна , але весела !
Комментариев нет:
Отправить комментарий