Урок математично - туристична подорож 4 клас

Урок математично -  туристична подорож
«Читання і запис багатоцифрових чисел. Визначення числа десятків , сотень , тисяч . Ділення        багатоцифрових на двоцифрові числа . Задачі на середнє арифметичне . Складне рівняння.»
4 клас
    Тема :читання і запис багатоцифрових чисел. Визначення  числа десятків , сотень , тисяч . Ділення        багатоцифрових на двоцифрові числа .     Задачі на середнє арифметичне . Складне рівняння.
Мета :вчити розв’язувати рівняння на дві дії ,   удосконалювати навички читання та запису багатоцифрових чисел. Вивести вміння  розв’язувати складні рівняння . Розвивати пам’ять,  увагу , самостійність при виконанні завдань ,   спостережливість. Виховувати бережливе ставлення  до об’єктів природи , розвивати пізнавальні    інтереси.
Обладнання :план місцевості , лісова галявина ,  швидка електричка , фрукти (   яблука і  груші ) , риби – 3 штуки для рівняння ,  виготовленні дітьми риби на уроці малювання для самостійної роботи.
           Хід уроку
1.     Організаційний момент
 Сьогодні на уроці математики ми підемо у туристичний похід. А допоможе нам в цьому план місцевості.
 2. Хвилинка каліграфії
Ми дійшли до станції Хвилинка і тут виконаємо завдання. Напишемо число 32.
-         які цифри використано для записування цього числа?
   3.  Усний рахунок
Від станції Хвилинка як ми будемо рухатися вперед? (пішки, по стежині )
Ми дістали до станції Уважної. Що потрібно для того, щоб успішно працювати на уроці ? (увага,  знання правил, пам’ять )
Ось на цій станції перевіримо вашу увагу і пам’ять. Послухайте розповідь і скажіть, скільки тут неточностей.
1.     Пришла весна. Голодно і холодно пташечкам. Лелеки, ластівки, горобці зібрались в далеку подорож на північ. Журавлі – зграями, ластівки – клином.
2.                                   До перону підійшла швидка електричка. На кожному вагоні числа, прочитайте їх. Скільки десятків, одиниць, сотень, тисяч?
3.     Швидка електричка доставила нас до музею цікавої природи. Вам потрібно записати числа, які ви почуєте у розповіді.
-         найбільше яблуко важить 1450 г
-         найстаріше дерево – сосна остиста, їй 4903 роки
-         на нашій планеті 8935 видів рослин
-         найвище дерево – секвоя – 11033 см
4.  Повторення вивченого
Ось ми дійшли до Плодового саду. Садівник пригостив нас незвичними яблуками і грушами із завданнями. На них приклади на додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
        5.  Актуалізація опорних знань
Ми дійшли до річки Відомої. Щоб перебратись через місток Проворний, потрібно швидко розв’язати рівняння :
       Х+16=39 (23)       5 х= 30 (6)
Якими правилами користувались ?
         6.  Фізкультхвилинка
Дорога нас привела до села Веселого. Тут ми відпочинемо і пограємо в гру
 «Чи так буває ?»
-         голуб у вирій відлітає ?
-         заєць вовка поїдає ?
-         восени листя опадає ?
-         взимку слива дозріває ?
-         пташка гусінь поїдає ?
-         страус високо літає ?
-         яйця півень відкладає ?
-         мишка кішку доганяє  ?
-         кожен учень все - все знає.
7.      Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми будемо вчитися розв’язувати складні рівняння, яких немає у ваших підручниках, але дуже багато у 5 класі.
        8.  Вивчення нового матеріалу
На нас чекає озеро Нове. Ми зупинимось і половимо рибу. Д // З
1. Ось перша риба, на ній рівняння
   3х+6=12     - яка остання дія ?
                       - як називаються числа при додаванні ?
                       - де 1 доданок ? де 2 ?
                       - як знайти доданок ?
 3х=12- 6        - що невідомо ?
  3х=6              - вийшло звичайне рівняння
   х=6:3             - що невідомо ? як знайти ?
   х=2        
перевірка 3.2+6=12
                       12=12
       Так само розбираємо 2 і 3 рибу з завданнями :
                          х4+2=18        2х+4=16
                              х=4                х=6
 2. Самостійна робота (учні отримують свої риби з завданням )
   5х+9=19            4х+7=27                     11+7х=32
          х=2                    х=5                               х=3
  Перевірка рівнянь
    9.  Закріплення матеріалу
Ми дійшли до Мудрого лісу, де на нас чекають різні завдання.
1)                             В лісі є математична галявина з прикладами. Хто розв’яже більше прикладів за 1 хвилину( від №1 до № 8 )
2)                             № 9 приклади з підручника № 926  Д//З 
3)                             № 10 задача з підручника  № 928   Д//З
    10.  Підсумок уроку
- нам час повертатися додому. В якому напрямку ми заходили в ліс ? (північ )
- а назад у якому напрямку будемо йти ?
- як зорієнтуватись у лісі ?
- вам сподобався похід ?
- чого навчились в поході ?
- що повторили ?
     11.  Оцінювання
     12.  Домашнє завдання   З.№930, П.№929.

Комментариев нет:

Отправить комментарий