Математичний урок – змагання 3 клас

Математичний урок – змагання
«Додавання і віднімання в межах 100;
табличні випадки множення та ділення;
розв’язування рівнянь та різні види задач.»
3 клас
Тема: закріплення знань з тем «Додавання і віднімання в межах 100; табличні випадки множення та ділення; розв’язування рівнянь та різні види задач.»
Мета: закріплювати уміння в розв’язуванні прикладів на засвоєння таблиць множення і ділення; закріплювати порядок арифметичних дій, вчити знаходити залежність між компонентами і результатами дій, формувати вміння розв’язувати  задачі на порівняння, удосконалювати навички побудови геометричних фігур; розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість, математичну пам’ять, уяву, фантазію і  культуру математичного мовлення; виховувати інтерес до математики, бажання бути активним у процесі навчання ( видумувати, пробувати, творити).
Хід уроку
1.                      Привітання і організація класу.
 Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало.
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовим:     «Добрий день!»
-   Всі готові до уроку?
-   Так.
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно,
2.                      Оголошення теми уроку та мотивація.
Сьогодні  на наш урок прилетіли Мудра Сова і Розумна Ґава, вони будуть перевіряти набуті вами знання з таких тем, як додавання і віднімання в межах 100, табличні випадки множення і ділення, розв’язування рівнянь,  виразів і різних видів задач, побудова геометричних фігур.
3.                      Закріплення набутих  знань.
А) Хвилинка каліграфії
                          Щоб цифри правильно писати,
                                    З хвилинки каліграфії треба почати!
                           Цифри пишу рівнесенько,
                           Щоб було гарнесенько.

Використовуючи цифри 8, 2, 3 записати шість тризначних чисел так, щоб жодна цифра в числі не повторювалася.
283, 238, 823, 832, 328, 382.
Б) Математичний марафон
-   Микола з’їв 9 слив
А шестеро Настуся.
Скільки слив з’їла їхня бабуся?   (жодної)
-         Штанга важить 50 кг і ще стільки ж. Скільки важить її половина? (50 кг)
-   Чи може сума двох чисел дорівнювати їх добутку?  ( 2+ 2 = 2*2)
-         По вулиці йдуть 2 тата і 2 сини. Усього троє. Чи може таке бути? ( так: дід, син, онук)
-         Назви п’ять днів підряд не називаючи їхні імена ( позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
-         Сім дельфінів пропливли 14 км. Скільки кілометрів проплив кожен дельфін? (14 км)
-         Від початку доби хвилинна стрілка зробила 12 повних обертів. Скільки часу пройшло? (12 годин)
В) Казковий квадрат


24
             
46
10
30


Записати числа в квадратах так, щоб по вертикалі і горизонталі одержати 100.






Г) Математичний диктант ( обчислювальний ланцюжок)
56 поділити на 7 (8); помнож на 4 (32); додай 22 (54); поділи на 6 (9); додай 15 (24); поділи на 8 (3); помнож на 9 (27); додай 9 (36); поділи на 9 (4); помнож на 7 (28); відніми 16 (12); поділи на 6 (2); помнож на 8 (16); поділи на 4 (4). Що вийшло?  Відповідь: 4.
Ґ) Геометринка
1 ряд                                                                  2 ряд
     Довжина прямокутника 4 см, а ширина  Довжина прямокутника 6 см, а ширина   
складає половину довжини.                   складає третю частину довжини. Побудуй  цей прямокутник, знайди              Побудуй цей прямокутник, знайди його  периметр.                                                 його периметр.
а = 4см                                                                          а = 6см
в = 1/2см                                                                       в = 1/3см
Р = ?                                                                              Р = ?
Р = 2* (4+2) = 12см                                                      Р = 2* (6+2)= 16см

Д) Математична атака
Вирази № 1   Д// З
К : 8+69, якщо к = 16, 24, 40, 64, то
= 71, 72,  74, 77.
Рівняння № 443  Д//З
1 ряд 1 і 2 рівняння                  2 ряд 3 і 4 рівняння
Х = 8           Х= 8                          Х = 18    Х = 3
- як знайти невідомий від’ємник;  множник; доданок; множник.

Е)  Рахівничок
Приклади № 1
Свій приклад не записуєте у зошит. У вас повинно бути 2 стовпика по 3 приклади в кожному. Як виконуємо дії у прикладі якщо є дужки, множення і ділення?
1 ряд                                              2 ряд

67 + 4 * 6 = 91                                         83 – 7 * 4 = 55
(82 – 73) * 9 = 81                                     6 * 9 + 17 = 71
7 * 8 – 17 = 39                                         32 : 4 + 29 = 37
5 * 7 – 19 = 16                                        (56 – 48) * 5 = 40
(35 – 26) * 6 = 54                                    34 + 12 : 2 = 40
84 – 3 * 8 + 29 = 89                                  75 – 3 * 9 + 27 = 75
27 – 81 : 9 + 82 = 100                               90 – 81 : 9 + 19 = 100

Є) Скарбниця задач
!!!4 картки для самостійної роботи
                           Задача № 444
 (зведення числа до одиниці) умова на дошці
Читання задачі
-   Можемо одразу відповісти на питання задачі? Чому?
-   А можемо взнати скільки за 1 годину витрачає пального? Якою дією?
-   Знаючи, скільки використовується  за 1 годину можемо взнати на скільки годин вистачить йому 40 л пального? Якою дією?
-   Вираз 
1)                     72 : 9 = 8 (л) – за одну годину
2)                     40 : 8 = 5 ( год.)
40 : (72 : 9) = 5 ( год.)
-   Дайте повну відповідь до задачі, а записуємо коротку : 5 годин.
4.                      Підсумок уроку, домашнє завдання, оцінювання.
-                           Що повторювали на уроці?
-                           Які завдання викликали труднощі?
-                           Назвіть компоненти при діленні?
-                           Назвіть компоненти при множенні?
Оцінки з коментуванням
Домашнє завдання
1 ряд             №448, 457

2 ряд            № 456, 457 

Комментариев нет:

Отправить комментарий