Інтегрований урок «Морська мандрівка». 1 клас

Інтегрований урок
«Морська мандрівка». 1 клас
(Математика і художня праця )
ТЕМА : додавання і віднімання у межах 10, повторення складу чисел, закріплення нумерації чисел від 11 – 20; геометричний матеріал; робота з папером, виготовлення кораблика способом згинання паперу.
МЕТА : закріпити уміння додавати й віднімати у межах 10, розв’язувати задачі, порівнювати числа, працювати з перфокартами, розпізнавати геометричний матеріал; вчити виготовляти вироби з паперу способом згинання; розвивати увагу, охайність, швидкість у роботі, спостережливість, пам’ять, логічне мислення; виховувати почуття дружби, товариськості, любов і пошану до навколишнього середовища.
ОБЛАДНАННЯ : ілюстрований матеріал, картки, перфокарти, геометричний матеріал, папір.
                                       ХІД УРОКУ
1.     ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ ДО УРОКУ.
                    1. Дзвоник всім нам дав наказ:
                       До робити швидше в клас!
                       Біля парти станем чемно –
                       Хай плине час недаремно,
                       Будемо уважні й старанні всі,
                       Сядемо рівненько на місця свої.
             2 . РЕФЛЕКСІЯ
Діти фіксують свою готовність до уроку за допомогою значків (див. додаток). Учні на полях зошита ставлять значки – «ротики»: я зацікавлений уроком; я байдужий до уроку; не бажаю працювати.
- Відкриваємо зошити і промовляємо:
Ось мій зошит я відкрию
І похило покладу,
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я роботать вправно
І отримаю оцінку гарну.
2.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
- Діти, сьогодні у нас урок незвичний, урок – мандрівка, урок – гра, ми будемо подорожувати. Мета цього уроку повторювати все те, що вивчали на протязі останніх місяців. Куди ми помандруємо, ви здогадаєтесь самі, коли відгадаєте загадку.                                  Крики білогрудих чайок,
               Де кінець рудій землі,            Де, нікуди правди діти,
                Де в знеможеній імлі,             Все солоне, навіть вітер,
                Небо з орієм злилося,             Де стрічає щастя й горе,
                Білопінно розлилося,               Де простори дикі, водні,
                Де лякають нас безодні,           Простягнулося там ....
                Де крилом серця черкають     (море)
3.  СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
У нас морська подорож. На чому ж будемо мандрувати?
Послухайте ще одну загадку:
 ПО ХВИЛЯХ ЛЕБІДЬ ПЛИВЕ, ЛЮДЕЙ У СОБІ ВЕЗЕ.(корабель).Слово «корабель» походить від слова «кора». Виявляється, що давні слов’яни плавали по річках у легеньких човниках, які були обшиті березовою корою. На зміну таким човнам з’явилися дерев’яні, довгі, вузькі, з десятками весел з боків. Новим досягненням стали вітрила.
 На вітрильних кораблях відбулося перше кругосвітнє плавання, воно тривало 3 роки. Час вітрильних кораблів минув. Над морями залунало нове слово – пароплав. На зміну їм прийшли кораблі з турбінами, атомні криголами.
4. Підняття якоря
І ось на цьому кораблі ми будемо мандрувати і попереду нас чекає море чисел і країна Математика. Але ми не можемо рушати – якір корабля заплутався у морських рослинах і камінні.
            Судно давно б лишило порт,
            Бо хвилі б’ють у борт.
            Та міцно я вхопивсь за дно
            І не пущу судно всеодно.
- якщо ви правильно складете нерівності, які я вам показуватиму, якір підніметься :   11 і 15; 20 і 16; 10 і 20; 9 і 6; 5 і 5; 8 і 2. ( Д//З) піднімаємо якір у корабля.
5. Завдання Дельфіна Дарвіна (на дошці дельфін) . Усно.
Подивіться, дельфін Дарвін дуже засумував. Він на березі розв’язував приклади, а хвиля змила частину запису. Давайте допоможемо йому. 
3  2=5      8 -  = 4   5+  =5        +2=10   9- 2=      6   2=4
6. Занурення під воду. ( письмово)
Добре, ми допомогли дельфіну, а зараз будемо знайомитись з морськими мешканцями. Завдання морської зірки – розмістити числа у порядку зростання:  20  9  15  2   19  4  8  11  10  1  17  6.  Перевіряємо оплесками у долоні.
7. Завдання  морського їжака. ( усно)
Дитина розповідає вірш про морського їжака і закріплює малюнок на дошці.
                Їжаки
Два родичі їжаки
Жили собі залюбки.
Й раптом люто посварились,
І навіки розлучились:
Один мешкає у морі,
Другий – в земляній коморі.
-   Перевіримо, як ви знаєте склад чисел. Відгадайте, які числа повинні тримати у руках веселі чоловічки.
-   Прикрасити ялинку.
-   Допоможіть  взути кицю.
-   Опрацювання геометричного матеріалу.
8. Завдання рибок ( на дошці рибки з прикладами.)
   Перед вами, дітки,       (У розрізи приклади  результати обчислень покажіть
   Мальовані рибки!           за допомогою віял відповіді.)
  Якось на папері               Граємо в гру «Мовчанку».
   Хвостиком змахнули,      5+4-9=0  1+1+5=7  6-1-1=4 
   Випливли на берег!          10+1+1=12  5+5+10=20  15-5-5=5
  Дипки – трипки,                                 
   Не пустуйте рибки!
   Ту, найбільше слухайте,
   Моря не розхлюпайте.

 9. Фізкультхвилинка.
10. Завдання риби – голки.
 Шиє риба – голка
Окунцям футболки,
Яскраві, смугасті –
Хай носять на щастя.
ЗАВДАННЯ: за короткою умовою скласти задачу і розв’язати.
Коля – 5 рибок
Петрусь – 2 рибки
11. Риба – вітрильник.
Ця риба плавці напина, як вітрила,
І плине по морю на повну силу,
Обганяючи легко усі кораблі –
Великі, середні і зовсім малі.
Ця риба пропонує вам розв’язати кілька задач -  розважалок усно.
1)                     Дід-рибалка наловив
Риби цілу купу;
3 дзеркальні коропи,
2 лящі і щуку.
А хитрючий злодій-лис                     3) Зловив Василько наш 7 риб.
Вкрав ляща у діда.                                  Одна із них у воду – плиг!
Скільки рибок принесе                           Відповідайте, рибок скільки
Дідусь до обіду?  (5)                                Тепер лишилось у Василька? (6)
      2) У живому куточку в школі
Є 7 рибок у воді.
Ще 3 рибки дав Микола.
Скільки буде риб тоді? (10)
12. Самостійна робота.
Приклади з помилками. Для дівчаток їх приготувала медуза, а для хлопчиків – морський коник.
10+5=14                       20-10=20             перевіряємо оплесками у долоні
17-10=6                        5+5=9                  спочатку дівчат, а потім – хлопців.
10-5=6                          10+4=15
9-3=5                            7-2=6
10+10=10                     16-6=6            
13. Кити
Збилися в табун кити,
Взяли води в роти.
І ну пирскати на хмарку,
Бо під сонечком їм жарко.
 А щоб китам не було жарко, допоможіть їм розв’язати нерівність.
6+3 * 7          2+2*5-1
4*8-5             3+4*9
14. Завдання восьминога.
Дуже радий восьминіг,
Що у нього вісім ніг.
Він у штиль і у негоду

Легко горне ними воду.
А була б лиш пара ніг –
Вмить стомився б восьминіг.
     Пропонує нам накреслити відрізок довжина якого сягає 1 дм 2 см. Скільки це у сантиметрах? Креслимо.
15. Завдання акули.
Ось вона яка –
Розбійниця морська,
Всіх би проковтнула
Зажерлива акула.
 Діти, акула хижа і дуже хитра риба. Перше завдання, які вона пропонує, вимагають вашої кмітливості.
1). Якого каменя немає у воді?
2). Два хлопчики плавали в морі 8 хвилин. Скільки хвилин плавав кожен з них?
3). Уяви, що ти – капітан корабля. Судно дуже красиве. На ньому є 10 пасажирів, 8 кают, 5 ящиків з апельсинами, 2 ящики з бананами...  Скільки років капітану?
4). Назвіть «кольорові» моря є на нашій планети? (Чорне, Біле, Червоне, Жовте)
5). В якому морі не можна загинути? (в Мертвому морі вода дуже солона, що тіло людини легше неї)
6). Чому море, як правило, синього кольору? (морська вода відображає колір неба)
7). У яких морських тварин однакові назви з тваринами , які живуть на поверхні землі? (морські котики, півники, коники, їжаки, лисиці, леви, собаки).
16. Завдання краба
 А незграбний краб –
Клешнями шкряб – шкряб,
Вивів на пісочку
Літерок рядочки.
Почерк свого тата
Можуть прочитати
Тільки крабенята.
  Діти, допоможіть, крабенятам прочитати слово, яке зашифрував краб – тато. А для цього слід розв’язати кругові приклади.
     К            Б          О             Е          А           Ь             Л           Р  (корабель)
  2 + 7       2 + 5    9 – 6       7 + 3    8 – 6       4 – 2      10 – 6     3 + 5
17. Умілі рученята.
     Так, вірно, зашифроване слово – корабель. Зараз ми з вами зробимо теж корабель, на згадку про нашу мандрівку у підводний мир. Працюємо за схемою.
18. Підсумок  уроку.
Діти, ви молодці!
Що ми робили на уроці? З ким познайомились? На чому ми плавали?

 Ви правильно виконували всі завдання морських мешканців, вміло долали перешкоди на своєму шляху під час мандрівки. Дякую вам за успішну роботу на уроці.

Комментариев нет:

Отправить комментарий